Van Excel naar PDF

| Gerard

Hoe maak je eenvoudig van je excel-bestand een PDF

Onderstaande uitleg is voor Windows gebruikers. Heb je MAC en wil je weten hoe je je Excel bestand kan opslaan als PDF? Klik dan hier

1. Selecteer eerst dat gedeelte van je werkblad dat je wilt omzetten in een PDF bestand.

Van Excel naar PDF

2. Kies nu voor “Bestand” en dan “opslaan als”. Kies de locatie waar je je nieuwe PDF wilt opslaan.

3. Geef je nieuwe bestand een naam en kies bij “opslaan als” uit de pull-down lijst de keuze PDF.

Van Excel naar PDF 4. Kies nu voor “Opslaan” en bekijk het resultaat direct als de optie “Bestand openen na publiceren” hebt aangevinkt. Zie plaatje hieronder.

Van Excel naar PDF

Wil je beter worden in Excel? Bekijk mijn aanbod in Excel cursussen om je vaardigheden verder te ontwikkelen.

5 gedachten over “Van Excel naar PDF”

  1. Ik wil graag het vinkje invoegen in de meest recente excel voor windows. Echter kan ik deze niet vinden bij invoegen-symbool. Hij staat er niet tussen.

    Beantwoorden
  2. Ik wil een werkblad (niet het volledige boek) opslaan als pdf, echter slaat hij het specifieke werkblad op als 9 pagina’s terwijl dit er 1 moet zijn.
    Hoe kan ik instellen dat het specifieke werkblad als 1 pagina pdf wordt opgeslagen?
    Het afdrukbereik is al ingesteld op 1 pagina per werkblad.
    Kan iemand mij helpen hoe dit in te stellen?

    Beantwoorden

Plaats een reactie