Hoe maak je eenvoudig van je excel-bestand een PDF
Onderstaande uitleg is voor Windows gebruikers. Heb je MAC en wil je weten hoe je je Excel bestand kan opslaan als PDF? Klik dan hier.
1. Selecteer eerst dat gedeelte van je werkblad dat je wilt omzetten in een PDF bestand.
2. Kies nu voor “Bestand” en dan “opslaan als”. Kies de locatie waar je je nieuwe PDF wilt opslaan.
3. Geef je nieuwe bestand een naam en kies bij “opslaan als” uit de pull-down lijst de keuze PDF.
4. Kies nu voor “Opslaan” en bekijk het resultaat direct als de optie “Bestand openen na publiceren” hebt aangevinkt. Zie plaatje hieronder.
Ik wil graag het vinkje invoegen in de meest recente excel voor windows. Echter kan ik deze niet vinden bij invoegen-symbool. Hij staat er niet tussen.
Hoi Billy, ik heb net een artikel voor je geschreven waarin staat uitgelegd hoe je dit kunt doen. Graag hoor ik van je of het hiermee lukt.
Groet Gerard,
Link naar het artikel: https://www.handleidingexcel.nl/excel-tips-voor-windows/vinkje-invoegen-in-excel-2013/
Ik wil een werkblad (niet het volledige boek) opslaan als pdf, echter slaat hij het specifieke werkblad op als 9 pagina’s terwijl dit er 1 moet zijn.
Hoe kan ik instellen dat het specifieke werkblad als 1 pagina pdf wordt opgeslagen?
Het afdrukbereik is al ingesteld op 1 pagina per werkblad.
Kan iemand mij helpen hoe dit in te stellen?
had jij hier al een antwoord op gehad dit is namelijk ook mijn vraag
Hoi Anja, werkt het niet als je in het lint bij pagina-indeling in de groep aanpassen aan pagina ‘automatisch’ verandert in ‘1 pagina’ bij zowel breedte als hoogte?
hallo,
hoe krijg ik meerdere excell tabladen ( 1 bestand) in 1 pdf document.,
Als ik nu voor PDF kies, dan wordt maar 1 pagina opgeslagen ipv de 45 pagina-tellend bestand.
ik hoor het graag. n
groetjes
Houda