Tekst samenvoegen in Excel

In dit artikel kom je er achter hoe je een tekst kunt samenvoegen in Excel. Ik ga het je uitleggen aan de hand van onderstaand voorbeeld:

In cel B3 en C3 staat tekst en die wil je samengevoegd hebben staan in cel D3.

Ga in cel D3 staan en maak deze actief door op de muis te klikken. Klik nu op de functieteken “fx” (zie 1). De dialoogvenster “functie invoegen” wordt geopend. Zoek nu de categorie “tekst” op (zie 2). Daarna zoek je de functie “tekst.samenvoegen” op.

Tekst samenvoegen in excel

Klik nu op  “OK”.  De dialoogvenster “functie argumenten” opent zich.In cel D3 staat nu de samengevoegde tekst. In tekst 1 typ je B3 of klik met de muis op cel B3. Hetzelfde doe je voor “tekst 2”.  Zie hieronder:

Tekst samenvoegen in Excel

Je klikt weer op “OK” en in cel D3 staat de samengevoegde tekst.

Tekst samenvoegen in Excel

Een andere methode is dat je  direct in cel D3  de opdracht “=TEKST.SAMENVOEGEN(B3;C3)” typt.

Ontwikkel je Excel vaardigheden met onze online Excel cursussen en haal meer uit Excel!

Plaats een reactie