In dit artikel ga ik je uitleggen hoe je een tekst kunt samenvoegen in Excel voor als je op een Mac werkt. Werk je op een windows en wil je een tekst samenvoegen in Excel, klik dan hier.
Ik ga het je uitleggen aan de hand van onderstaand voorbeeld:
In cellen B5 en C5 staat een tekst en die wil je samengevoegd hebben staan in cel D5.
Ga in cel D5 staan en maak deze actief door op de muis te klikken. Klik nu op de functieteken “fx”.
De dialoogvenster “functie invoegen” wordt geopend. Zoek nu de functie “tekst” op. Daarna zoek je de functie “tekst.samenvoegen” op en klik je daarop. Dan krijg je het volgende te zien:
Vul bij tekst 1 in ”B5” en bij tekst 2 ”C5”.
Als je vervolgens op enter drukt, dan zijn de cellen B5 en C5 samengevoegd in D5:
Een andere methode is dat je direct in cel D5 de opdracht “=TEKST.SAMENVOEGEN(B5;C5)” typt.
En wat als je een hele lijst hebt?